Propozycje tematów szkoleń Rad Pedagogicznych

W bieżącym roku szkolnym MODM proponuje Państwu szkolenia Rad Pedagogicznych realizowanych w macierzystych placówkach.

  1. Coaching i jego narzędzia w rozwoju osobistym i zawodowym nauczyciela oraz w pracy wychowawczej.
  2. Design Thinking jako metoda myślenia projektowego i kreatywnego poszukiwania rozwiązań.
  3. Dziecko z autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole/przedszkolu.
  4. Edukacja Globalna i Cele Zrównoważonego Rozwoju wg Agendy 2030 w kontekście rozwoju Kompetencji Kluczowych.
  5. Edukacja matematyczna w przedszkolu.
  6. Ewaluacja w skali mikro – o umiejętności przygotowania narzędzi do ewaluacji własnej pracy dydaktyczno – wychowawczej
  7. Innowacje pedagogiczne w przedszkolu
  8. Innowacje pedagogiczne.
  9. Innowacyjność i kreatywność jako kompetencje przyszłości.
  10. Jak aktywnie realizować edukację przyrodniczą w przedszkolu - gotowe propozycje na każdy miesiąc.
  11. Jak radzić sobie z przemocą rówieśniczą?
  12. Kompetencje kluczowe na różnych etapach edukacji.
  13. Kompetencje kluczowe wg zaleceń Rady Europy z 2018.
  14. Kreatywnie, czyli jak? - twórcze metody pracy z grupą przedszkolną 15. Metoda „Ilustrowane opowiadania”- nauczyciel opowiada, dzieci ilustrują.
  15. Metoda projektu kluczem do efektywnej edukacji.
  16. Metoda projektu w edukacji i wychowaniu.
  17. Metodyka zajęć z rozwijania mowy i myślenia-rodzaje zajęć.
  18. Model pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
  19. Monitorowanie i ewaluacja programu wychowawczo- profilaktycznego placówki.
  20. Nauczyciele i rodzice w przedszkolu - inicjowanie i doskonalenie procesu współpracy.
  21. Ocena obiektywna a ocena wspierająca rozwój ucznia czyli refleksje o ocenianiu.
  22. Ocenianie kształtujące- wprowadzenie.
  23. Od samodzielności do umiejętności - szkolenia Rad Pedagogicznych i /lub Rodziców na terenie przedszkola.
  24. OK krok po kroku.
  25. Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
  26. Pomoc psychologiczno- pedagogiczna i ocena efektywności -rozwiązania praktyczne.
  27. Praca z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z autyzmem, Zespołem Aspergera.
  28. Procedura „Niebieska Karta” i jej znaczenie dla postępowania wobec przemocy w rodzinie 30. Przemoc rówieśnicza w kontekście pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  29. Rodzice partnerami szkoły - budowanie dobrej komunikacji z rodzicami uczniów.
  30. Rola szkoły i przedszkola w przeciwdziałaniu wykorzystywaniu seksualnemu dzieci na podstawie edukacyjnych programów profilaktyki - w jaki sposób rozmawiać  z dziećmi o ich cielesności oraz bezpieczeństwie.
  31. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu a realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
  32. Rozwijanie pomysłowości, kreatywności, samodzielności dziecka.
  33. Tutoring jako innowacyjna metoda pracy wychowawczej i dydaktycznej.
  34. Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  35. Uczniowie z niepełnosprawnościami w szkole – organizacja kształcenia specjalnego.
  36. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w przedszkolu.
  37. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.
  38. Współczesne narkotyki i środki zastępcze - rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych.
  39. Współpraca szkoły i rodziny dziecka niepełnosprawnego.
  40. Współpraca z rodzicami- trudni rodzice
  41. Wybrane zagadnienia z etyki zawodu nauczyciela.
  42. Wypalenie zawodowe- jak nie stracić motywacji do pracy?
  43. Zabawy i ćwiczenia rozwijające pamięć dziecka.
  44. Zagrożenia oraz konsekwencje rozwojowe i zdrowotne u dzieci i młodzieży oglądającej pornografię.
  45. Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży – etapy drogi do samobójstwa, depresje młodzieńcze, sygnały zagrożenia.

Warunki organizacyjne i koszty ustalane są  indywidualnie, zgodnie  preferencjami zainteresowanych. 

Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie w sekretariacie MODM.

Napisz do nas

Drukuj
icon
Początek strony