Wychowanie i profilaktyka
Tutoring szkolny - kurs tutorski I stopnia- nowa edycja

Kategoria
Szkolenie płatne
Termin
2020-02-22 08:30 - 2020-03-29 15:15
Miejsce
MODM w Białymstoku, ul. Antoniuk Fabryczny 1
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prowadzący
Elżbieta Babicz
Cena
950zł

Planowane terminy zjazdów, które wynikają z potrzeb zgłoszonych przez kilku uczestników
(soboty i niedziele w godz. około 8.30 - 15.15):

22 - 23.02.2020
29.02 - 01.03.2020
14 - 15.03.2020
28 - 29.03.2020

Kurs dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy pragną rozwijać swoje kompetencje wychowawcze, budować relacje z uczniami oparte na dialogu motywacyjnym, wdrażać innowcyjne metody wychowawcze.

Na zakończenie uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat tutora I stopnia po odbyciu 20 h praktyki.

Kurs trwa 64 godziny (4 zjazdy po 2 dni).

Kurs tutorski przygotowuje nauczyciela do pracy metodą tutoringu w szkole na każdym poziomie edukacyjnym. Uwzględnia specyficzne różnice wynikające z wieku uczniów. Przygotowuje do współtworzenia w szkole klimatu opartego na relacjach budowanych w oparciu o założenia „pedagogiki dialogu” oraz „szkoły skoncentrowanej na uczniu”. Nauczyciele zyskują znajomość specyficznego postępowania pedagogicznego, które odzwierciedla kolejne etapy pracy tutora. Ponadto zostają wyposażeni w odpowiednie narzędzia organizacyjne i diagnostyczne. Znaczącym elementem kursu jest przygotowanie tutorów do nawiązywania relacji z rodzicami i budowania partnerskiego współdziałania obu stron na rzecz rozwoju ucznia.

Program kursu:
1. Pedagogika dialogu podstawą tutoringu szkolnego,
2. Budowanie relacji oraz współpracy w tutoringu szkolnym,
3. Rozpoznawanie mocnych stron ucznia i ich wykorzystanie w pracy tutorskiej,
4. Wyznaczanie celów tutoringu oraz budowanie planów i programów ich osiągania,
5. Towarzyszenie i monitorowanie realizacji planów i ścieżek rozwoju,
6. Informacja zwrotna i autorefleksja w tutoringu. Ewaluacja pracy ucznia – ewaluacja pracy tutora,
7. Kreatywność tutora i jego wychowanka w świetle pedagogiki i psychologii twórczości,
8. Etyka, wartości jako wyznaczniki i narzędzia w pracy tutora.

Tutoring jest rekomendowaną przez MEN formą pracy wychowawczej.

W związku z tym, że program jest działaniem z zakresu profilaktyki uniwersalnej można pozyskiwać dodatkowe środki finansowe na szkolenia od Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Koszt: 950 zł
Informacja o płatności pojawi się po potwierdzeniu grupy.

W razie pytań, proszę o kontakt, Elżbieta Babicz 698035173, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapisy przez Internetową Platformę Obsługi https://ipo.modm.bialystok.pl

 
 

Terminy

  • Od 2020-02-22 08:30 do 2020-03-29 15:15
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
6
9
11
16
17
20
Data : 2020-02-20
23
Początek strony